11 Şubat 2014 Salı

ERCİŞ TENZİLE ANA İLKÖĞRETİM OKULU

ERCİŞ TENZİLE ANA İLKÖĞRETİM OKULU
Mak. Yük. Müh. Ahmet YALVAÇ
            Sevgili Anayurt Okurları  biliyorsunuz Erciş, Van İlimizin bir ilçesi. Van da meydana gelen deprem sırasında Erciş te bulunan ve adı Atatürk İlköğretim Okulu olan okulda yıkılmıştı. Geçtiğimiz hafta bazı gazetelerde şöyle bir haber okudum. Depremde yıkılan Atatürk İlköğretim Okulu yeniden yapılarak çoduklara eğitim verilmeye başlanmış, adı da Tenzile Ana İlköğretim Okulu olarak değiştirilmiş. Ve Tenzile Ana, Başbakan Sayın Tayyip Erdoğan ın annesi.Şimdi öncelikle bu konuda bir şeyler söyleyerek yazııma başlamak istiyorum
            Bir defa böylesine bir ad değiştirme hiç hoş bir şey değil, öncelikle bunu belirtmeliyim.Şimdi şu soruyu sormak istiyorum.Acaba bu ad değiştirmeyi kim yaptı.? Eğer bu işi birileri, Sayın Başbakana yaranmak için yaptılarsa, ve Sayın Başbakan ın böyle bir şeyden haberi yoksa, o zaman Başbakan bunu yapan görevliyi derhal görevden almalı, sonrasında çıkıp televizyonlarda, gazetelerde, Halktan özür dilemeli ve adının yeniden Atatürk İlköğretim Okulu olarak değiştirildiğini söylemeli...
            Bence bu iş, Sayın Başbakanın bilgisi dışında yapılmış olsa bile, öyle inanıyorum ki, bu konuda ona çoktan haber ulaşmıştır.Diyeceğim şudur.
            Sayın Başbakanın Mustafa Kemal Atatürk ten hoşlandığını maalesef söyleyemeyeceğim. Dolayısı ile böyle bir girişimde bulunan bir yetkili hakkında bir işlem yapacağını da hiç sanmıyorum. Keşke bizler yanılmış olsak…
            Eğer Sayın Başbakan bu fiili işleyen yetkiliyi görevden alır, ve Okulun adını tekrar Atatürk İlk Öğretim Okulu olarak değiştirirse herkes için büyük bir sürpriz olur.
            Sayın Başbakanın Atatürk karşıtlığında, aldığı eğitimin ve içinde bulunduğu ruh halinin elbette önemli bir etkisi var. Bu konuda da birkaç hususa değineceğim. Ama özellikle şu hususu vurgulamak istiyorum
            Toplumun huzur ve sükuna ihtiyacı var.Bu gibi konularla uğraşıp, toplumu germenin hiç kimseye bir faydasının olmadığını burada tekrar vurgulamak istiyorum Ve bu gibi konularda herkes kendi payına düşen katkıyı koymalı diyorum…
            Eğer Başbakan Sayın Tayyip Erdoğan, annesinin adının anılmasını istiyorsa, annesinin adına hayırlı bir iş yapmak istiyorsa, o zaman okul yapmak isteyen herkes gibi oda, parasını kendi cebinden ödeyerek, bir okul yaptırabilir.
            Sebebi ne olursa olsun, Devletin bir Okuluna, eski adı değiştirilerek, itidardaki bir Başbakanın anasının adının verilmesi hiç hoş karşılanmaz.Hele bu okulun eski adı, Cumhuriyetimizi kuran, Büyük Komutan ve Ulusal Kahramanımız Mustafa Kemal Atatürk ün adı ise, hiç hoş karşılanmaz…
            Sayın Başbakanın bu güne kadar ki tutum ve davranışlarından, söylem ve eylemlerinden, Atatürk ve Silah Arkadaşları, Cumhuriyet, Laiklik hakkında ne düşündüğünü, demokrasiden ne anladığını biliyoruz.
            Zaman zaman Mustafa Kemal Atatürk ü, İsmet İnönü yü, imalı da olsa eleştirmesini, hedef tahtasına oturtmasını ise,muhtemelen kendi içindeki bir boşluğu doldurmak için, tarihe malolmuş kişilerden,Milli Kahramanlarımızdan daha üstün olduğunu ortaya koymak için, Başbakan Sayın Tayyip Erdoğan ın taktik ve yöntemi olarak düşünülebilir.
            Bundan önceki yazılarımda belirtmiştim, şimdi hatırlatmak için tekrar söylüyorum. Sayın Başbakan, Türkiye ye 2023 ve 2071 Yılını hedef göstermişti. 2023 Yılı Mustafa Kemal Atatürk ün kurduğu Türkiye Cumhuriyetinin 100 üncü yıl dönümü, 2071 Yılı ise Büyük Komutan Alp Arslan ın komutasında, Türk ordusunun Bizans İmparatoru Romen Diojenin ordusunu Maazgirt te yendiği ve Türklerin bu tarihten sonra Anadolu ya tamamen yerleşmelerinin 1000 inci yıl dönümüdür.
            Şimdi Sayın Başbakanın 2023 ve  2071 Yılları için  koyduğu hedeflerin bir tesadüf olduğunu düşünmek mümkün mü!?...
            Van – Erciş te Atatürk İlk Öğretim Okulunun adının Tenzile Ana İlk Öğretim Okulu olarak değiştirilmesinin ahlaki boyutunu ortaya koymaya çalıştım Birde işin Kanuni, Yasal boyutu var. Şimdi birazda bundan bahsetmek istiyorum.
            Atatürk aleyhine işlenen suçlarla ilgili kanun...
Yayın tarihi 31 / 7 / 1951 Kanun numarası 5816 Burada kanunun aynısını yazmak yerine, sizlere özet halinde sumak istiyorum. Atatürk e küfretmek, hakaret etmek, heykellerini, büstlerini kırmak suç. Bu gibi suçlara verilecek cezalar belli. Deniliyor ki, bu kanunda yazılı suçlardan dolayı, Cumhuriyet Savcılıklarınca re sen takibat yapılır.Bu kanunu Adalet Bakanı yürütür
            Bu gibi filler hep işleniyor Peki bir savcının bu gibi suçlarda bir dava açtığını, ya da Adalet Bakanlığının bu işin takipçisi olduğunu hiç gördünüz mü, duydunuz mu!?...
            Atatürk İlk Öğretim Okulunun adını, Tenzile Ana İlk Öğretim Okulu olarak değiştirmek, Atatürk ü itibarsızlaştırmak anlamında işlenmiş bir suç değil mi!?...
Hani nerde Cumhuriyet Savcıları ve Adalet Bakanlığı!?...
            Atatürk, Cumhuriyet, ve Laiklik karşıtlığı gibi konular sadece Başbakan Sayın Tayyib Erdoğanla da sınırlı değil. Kabine Üyelerinin çoğu, İmam- Hatipli ve Bürokraside de İmam-Hatiplilere öncelik verildiğini biliyoruz.
            Bu itibarla bu duruma nasıl gelindiğinin anlaşılması için, İmam- Hatiplerdeki Eğitim- Öğretimin öncelikle ele alınıp, incelenmesi lazım.

            Bu vesile ile, herkesin Kurban Bayramını da kutluluyor, saygı ve selamlarımı sunuyorum, 
(Anayurt Gazetesi 22 Ekim 2012 Pazartesi)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder